Практичне заняття

На тему «Злочини комуністичного режиму»

 

1.            Які події ХХ ст.. можна класифікувати як злочини комуністичного режиму?

Скористайтеся методом «Мозковий штурм» і рубрикатором та узагальніть інформацію про злочини комуністичного режиму: злочини періоду національно-визвольної війни (1917 - 1921) / сталінські репресії до 1950-х рр./  депортації народів у СРСР/ злочини періоду Другої світової війни/  повоєнні злочини / замовні політичні вбивства. Зробіть узагальнення про зміни й наслідки, які відбувалися в житті особи/  суспільства / держави за результатами цих подій.

 

2.     Як трансформувалася позиція влади в Україні щодо засудження комуністичних злочинів?

1) «Україна на законодавчому рівні засуджувала репресії і відмежовувалася від терористичних методів керівництва суспільством, проголошувала намір неухильно добиватись відновлення справедливості, усунення наслідків свавілля і порушень громадянських прав, прагнула забезпечити посильну на цей час компенсацію матеріальної і моральної шкоди, заподіяної незаконними репресіями, реабілітованим та їх сім’ям, та гарантувала народу України, що подібне ніколи не повториться, що права людини і законність будуть свято додержуватись.

В. Адамовський історик

 

2) Ознайомтеся з хронікою основних нормативно-правових документів, що викривають злочини комуністичного режиму. На ст.. 149 підручника

Проаналізуйте, у якій послідовності здійснювалася політика влади щодо відновлення історичної справедливості. Як суспільство сприймало масове викриття «білих плям»? Якими цілями керувалася влада, коли викривала злочини комуністичного режиму? Який вплив мали перераховані нормативні документи на формування історичної пам’яті?

3). Прочитайте текст.

«З моменту проголошення Україною незалежності мала місце поступова культурна дерадянізація України, проте вона була хвилеподібною та мала суперечливий характер: формування національного історичного наративу поєднувалося із збереженням та адаптацією української радянської традиції історичної пам’яті, остання стосувалася значною мірою подій Другої світової війни. Після прийняття декомунізаційних законів політика зміни історичного наративу та формування культурної пам’яті набула офіційного та цілеспрямованого характеру».

К. Кобченко історикиня

 

1. Які процеси, на вашу думку, авторка ідентифікувала як культурну де радянізацію? Чи виявилося цих заходів достатньо для подолання наслідків радянського минулого? Аргументуйте. 2. Що надало державного виміру процесу формування культурної пам’яті українців?

 

3.     Що являє собою політика декомунізації в Україні?

Декомунізація – це система заходів, спрямована на звільнення від впливу та наслідків комуністичної ідеології в усіх сферах життя країни та суспільства.

9 квітня 2015 р. Верховна Рада України ухвалила чотири закони про декомунізацію. 21 травня ухвалені закони набули чинності.

Дайте відповіді на запитання

1 . Які основні напрями політики декомунізації?

2 . Яка мета цієї політики?

3 . Що означає декомунізація у свідомості людей?

4 . Дайте власну оцінку актуальності (або неактуальності) означених заходів у нашому суспільстві.

5. Як ви особисто можете долучитися до політики декомунізації?

 

4.     Яке значення має проведення днів пам'яті в Україні?

1). Ознайомтеся з календарем пам’ятних дат в Україні. До яких подій їх приурочено?

Календар памятних дат

27 січня - День пам’яті жертв Голокосту

20 лютого - День Героїв Небесної Сотні

26 квітня - День Чорнобильської трагедії

8 травня - День пам’яті та примирення

18 травня - День пам’яті жертв геноциду кримсько татарського народу та День боротьби за права кримськотатарського народу

третя неділя травня - День пам’яті жертв політичних репресій

четверта субота листопада - День пам’яті жертв голодоморів

 

1)    Прочитайте текст.

«Історична пам’ять сприяє формуванню історичної свідомості молоді, у якій основою є знання, правда, погляди, уявлення, розуміння зв’язку між минулим і сучасністю, традиціями і досвідом різних поколінь. Вона допомагає майбутнім

поколінням виділяти загальнолюдські цінності, критично відноситись до світового історичного досвіду, засвоювати його уроки, формувати власні переконання та свою громадянську позицію».

 

О. Готра історикиня

Чи є теза дослідниці про значення історичної пам’яті актуальною саме для вас?

Аргументуйте. Використовуючи метод «Спалах» ) висловте свої думки щодо значення історичної пам’яті в суспільстві ) запропонуйте заходи з формування історичної пам’яті, які, на вашу думку, є найбільш дієвими для молоді.

 

Домашнє завдання

Виконайте практичне заняття, користуючись підручником §29

Виконані завдання відправити на вайбер телефон 380 502654581 або на електронну пошту         kerbutvadim2012@gmail.com

                                   підручник

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

4 кухар;пекар 04. 06. історія України тести

21 кух Історія Україна Контрольна робота 27. 03.

21 кух 30. 03.