Тема уроку «Міжнаціональні конфлікти. Люди на фронті й у тилу»

 

Записати в конспект тему, план уроку і підкреслене в даній темі

 

1.                     Міжнаціональні конфлікти. Вірменський геноцид 1915 р.

Записати терміни: ксенофобія, депортація, геноцид.

Ксенофобія – страх перед «чужим», «іншим», із чого народжується нетерпимість.

Депортація – примусове виселення з місця постійного проживання

Геноцид – сукупність дій, здійснених з наміром знищити повністю або часткову національну, етнічну або релігійну групу як таку. Поняття «геноцид» запровадив американський юрист єврейського походження Рафаель Лемкін. 9 грудня 1948 р. Генеральна Асамблея ООН прийняла Конвенцію про запобігання злочину геноциду та покарання за нього.

Вірменський геноцид розпочався 24 – 25 квітня 1915 р. арештом 235 провідних вірменських інтелігентів, різанина тривала до початку 1916 р. 27 травня 1915 р. турецький уряд видав указ про депортацію вірменського населення до сирійської пустелі.  Резолюція Європейського парламенту 18. 06. 1987 р. – геноцид.

 

2.                     Людина в умовах першої світової війни

Війна змінила звички і вдачу людей

1. зробила їх терплячішими до насильницьких державних форм

2. знецінила людське життя

 

Перша світова війна змінила статус жінки в суспільстві

1. жінки замінили чоловіків, які пішли на фронт

2. жінок почали приймати на військову службу

Такі зміни позначилися на піднесенні жіночого руху.

 

3.                     Технічні вдосконалення в роки війни. Війна на морі

1 листопада 1914 р. між англійцями і німцями сталася битва неподалік від Коронеля на чілійському узбережжі. Англійці, судна яких були застарілої конструкції, зазнали поразки, втративши два з чотирьох кораблів. Тоді з Великої Британії були терміново відправлені на підмогу два найсучасніші лінійні крейсери, і 8 грудня 1914 р. неподалік Фолклендських островів англійці узяли реванш. У січні 1915 р. англійці потопили німецький крейсер «Блюхер» і завдали пошкоджень ще 2 крейсерам Німеччини. Знищити військово-морський флот Великої Британії Німеччини не вдалось.

Проте у німців була ще одна ефективна зброя — підводний човен. 18 лютого 1915 р. німецьке командування оголосило прибережні води Великої Британії воєнною зоною і заявила, що починає необмежену підводну війну біля берегів Британії та Ірландії.

7 травня 1915 р., на північний захід від Ірландії лайнер був підірваний торпедою, випущеною з німецького підводного човна U-20. З двох тисяч пасажирів «Лузітанії» потонули тисяча двісті, у тому числі 128 американців. Потоплення «Лузітанії» викликало хвилю громадського обурення як у Великій Британії, так і в Сполучених Штатах, де до цього, навпаки, висловлювали невдоволення поводженням англійців з нейтральними судами».

У 1915 році:

• Потоплено 228 торгових суден Антанти — загальний тоннаж 651 572 тонни.

• Потоплено 89 нейтральних кораблів — загальний тоннаж 120 254 тонни.

• Німецкі втрати склали 19 підводних човнів (33 % особистого складу).

У 1916 році:

24 березня 1916 р. торпедою був потоплений британський пароплав «Сассекс», що здійснював рейси між Великою Британією і континентальною Європою, при цьому загинули ще більше громадян США, ніж при потопленні «Лузітанії».

Дайте відповіді на питання

 1. Які   технічні винаходи людства були використані військовими в Першій світовій війні?

2. Поясніть значення понять: ксенофобія, депортація, геноцид

3. Які уроки, на вашу думку, мало винести людство з історії Першої світової війни? 

 

 Домашнє завдання

Опрацювати відповідний матеріал підручника.  2 пункт 1 – 3

                                                               підручник

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

4 кухар;пекар 04. 06. історія України тести

21 кух Історія Україна Контрольна робота 27. 03.

21 кух 30. 03.