Тема уроку «Громадянська війна в Іспанії».

 

Записати в конспект тему, план уроку і підкреслене в даній темі

 

Поняття і терміни: диктатура, революція, Народний фронт, каудильйо, фалангісти, авторитарний режим, інтербригади.

Основні дати і події:

1923 – 1930 рр. – диктатура Мігеля Прімо де Рівери;

14 квітня 1931 р. – проголошення республіки;

 1933 – 1936 рр. – «чорне дворіччя» (активізація правих сил);

16 лютого 1936 р. – перемога Народного фронту на виборах у кортеси;

1936 – 1939 рр. – громадянська війна в Іспанії;

 28 березня 1939 р. – захоплення Мадрида і встановлення диктатури Ф. Франко

Особистість в історії: Альфонс ХІІІ, М. Прімо де Рівера, Ф. Франко, Д. Ібаррурі, М. Асанья.

 

 Актуалізація опорних знань

1.  У  результаті яких подій А. Гітлер прийшов до влади?

2.  Дайте визначення поняття «нацизм»

3.  Чому політика нацистів знайшла підтримку в Німеччині?

 

 Вивчення нового матеріалу

1.  Іспанія після Першої світової війни

Вивчити текст підручника про державний переворот 13 вересня 1923 р. і встановлення диктатури М. Прімо де Рівери.

 

2.  Революція 1931 р.

Прокоментуйте вислів адмірала Аснара: «Іспанія заснула монархічною, а прокинулася республіканською»

В країні відбулося падіння монархії, і 14 квітня 1931 р. Іспанію було проголошено республікою

 

3.  Діяльність Народного фронту. Громадянська війна 1936 – 1939 рр.

Вісім різних партій обєдналися перед загрозою фашизму і на виборах 16 лютого 1936 р. здобули перемогу.

Програмні вимоги Народного фронту

1.  Конфіскація земель великих поміщиків без відшкодування їхньої вартості й негайна безоплатна передача їх біднякам і працівникам сільського господарства.

2.  Звільнення народів, пригноблених іспанським імперіалізмом. Надання Каталонії, країні Басків і Галісії право вільно визначати свою долю…

3.  Загальне поліпшення умов життя і праці робітничого класу:

-       Підвищення заробітної платні;

-       Дотримання трудових договорів;

-       За профспілками – право класової боротьби;

-       Інші демократичні свободи.

4.Свобода всім ув’язненим революціонерам. Загальна амністія ув’язненим із політичних і соціальних мотивів.

Заколот спалахнув 17 липня 1936 р. у Марокко, де перебували іспанські війська. Захопивши місто Сеуту, змовники на світанку 18 липня кілька разів передали в ефір слова: «Над всією Іспанією безхмарне небо». Це був умовний сигнал до початку заколоту по всій країні. У країні розпочалася громадянська війна. На бік заколотників перейшли близько 80 % особового складу армії, але авіація і флот залишалися під контролем республіканців.

СРСР для республіканського уряду поставив 1000 літаків, 900 танків, 300 бронемашин, 1550 одиниць артилерії. Понад 2 тис. добровольців, головним чином льотчики і танкісти, брали участь у бойових діях на боці республіканців.

 

4.  Установлення диктатури Ф. Франко.

6 березня 1939 р. після державного перевороту влада перейшла до Національної хунти оборони. Невдовзі хунта прийняла вимогу Франко про беззастережну капітуляцію. 28 березня 1939 р. франкістські війська вступили в Мадрид.

1 млн. іспанців загинули під час кровопролитних боїв, 500 тис. змушені були емігрувати з Іспанії. Довгі роки диктаторський режим визначав розвиток країни.

 

Дайте відповіді на запитання

1.  Чому диктатура Прімо де Рівери виявилася недовговічною?

2.  У чому полягали сильні сторони уряду республіканців?

3.  Чому діяльність Народного фронту у Франції змогла протистояти фашизму, а в Іспанії – ні?

4.  Чи можна було уникнути громадянської війни в країні? Яким чином?

 

 Домашнє завдання

Опрацювати підручник «Всесвітня історія» І. Я. Щупак,  §15 пункт 6, 7

підручник

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

4 кухар;пекар 04. 06. історія України тести

21 кух 30. 03.

21 кух Історія Україна Контрольна робота 27. 03.